قوانین و مقررات ورود به استادیوم
شنبه, 08 اردیبهشت, 1403
SATURDAY, April 27, 2024
یک شنبه 20 شهریور
مدیر مجموعه ورزشی آزادی در گفتگو با خبرگزاری مهر:
مدیر مجموعه ورزشی آزادی در گفتگو با خبرگزاری مهر:
پایش های علمی و اقدامات موثر مستمر برای نگهداری چمن آزادی صورت می گیرد/ کیفیت چمن مطلوب و تحت کنترل است

احمد مددی مدیر مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: به طور کلی، بعد از پایان هر مسابقه فوتبال و با توجه به فشار بازی و فعل و انفعالات و تکلهای انجام گرفته از سوی بازیکنان هر دو تیم بر روی چمن و آسیب ها و خرابی های ایجاد شده، کارکنان مجرب و آموزش دیده نسبت به ترمیم و جایگذاری قسمت های جدا شده ی چمن اقدام می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: بذر چمن استادیوم از نوع بذر سردسیری است و عملا در دماهای بالای ۳۰ درجه دچار تنش دمایی می‌شود که در برخی مواقع به دلیل تنش دمایی تابستان و نیز ورود افراد متفرقه در روزهای برگزاری بازی به چمن، بخش‌هایی از چمن دیگر قابلیت بهره برداری نخواهد داشت که در این صورت با چمن تازه که از خزانه منتقل شده تعویض می شود.

مددی تصریح کرد: در خصوص وضعیت چمن لازم به ذکر است که با تاکید مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و حمایت های ایشان و کار تخصصی همکارانمان، در حال حاضر چمن استادیوم آزادی چه از نظر یکنواختی زمین و چه از نظر سبزینگی تحت کنترل بوده و وضعیت مطلوبی دارد.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی در ادامه افزود: مسابقات لیگ برتر در سال گذشته از مهرماه آغاز شد که با تلاش های موثر صورت گرفته تنش دمایی در ماه های تیر و مرداد پشت سر گذاشته شده و مدیریت شد، اما مسابقات فوتبال لیگ برتر امسال به دلیل فشردگی بازی های جام جهانی دوماه زودتر و از مردادماه شروع شد که با اتخاذ تدابیر لازم مثل سم پاشی ها و کودپاشی ها و انجام آزمایش های موثر و مستمر و پایش های علمی لازم، وضعیت چمن به درجه مطلوب رسیده است.

مددی با اشاره به اینکه، عمر مفید چمن بین ۵ تا ۷ سال است تاکید کرد: این در حالی است که اکنون در سال بیستم بهره برداری از زمین چمن آزادی هستیم که این مهم نشان دهنده تلاش خستگی ناپذیر همکاران سختکوش آزادی در نگهداری از این چمن است. اما تعویض چمن مطابق با آخرین استانداردهای فیفا در دستور کارمان قرار دارد که تامین اعتبار مورد نیاز آن از سوی مدیرعامل محترم و همکاران شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در حال پیگیری است.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی با تاکید بر اینکه با خنک تر شدن هوا و تلاش های مستمر، سبزینگی و کیفیت چمن مطلوب تر هم خواهد شد، افزود: پرسنل زحمت کش نگهداری چمن طبق یک برنامه منسجم و با پیش بینی های لازم شامل سرویس سیستم هیتینگ و آماده سازی کاورهای مورد نیاز چمن و همچنین کاشت مجدد خزانه چمن، آمادگی کامل برای حفاظت از چمن در فصل سرما را دارند و با برنامه ریزی های صورت گرفته در فصل پاییز و زمستان نیز شاهد طراوت بيش از پيش چمن استادیوم آزادی خواهیم بود.


تهران - کیلومتر 5 آزاد راه تهران کرج
مجموعه ورزشی آزادی
کد پستی: 1484813111
021 - 4473 90 22
©2018 Azadi Sport Complex, All Right Reserved