سه شنبه 31 خرداد ۲۰ مرداد، تاریخ شروع بیست و دومین دوره رقابتهای لیگ برتر  
   
  سهیل مهدی گفت: ۲۰ مرداد لیگ برتر فوتبال شروع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی و به نقل از خبرگزاری صدا وسیما رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در حاشیه کارگاه آموزشی افسران امنیتی باشگاه‌های لیگ برتر در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر فقط ورزشگاه‌های دستگردی و آزادی را برای برگزاری بازی‌ها داریم.

وی گفت: ورزشگاه تختی به مرحله بهره‌برداری نرسیده است و ورزشگاه شهر قدس هم هنوز چمنش آماده نیست. اگر هم این‌ها آماده شوند برای شهر بزرگ تهران دو یا سه زمین خیلی کم است. او ادامه داد: شاید خوزستان بضاعت بهتری نسبت به تهران داشته باشد.

مهدی گفت:ما دو مشکل اساسی داریم که هر دو به زیرساخت‌های‌مان برمی‌گردد. ما زیرساخت‌های مناسب را در استان‌ها نداریم و ورزشگاه آزادی هم نیاز به بازسازی دارد.

وی افزود: بعد از سال‌ها بازبینی‌ها انجام نشده است و از لحاظ سرویس‌هایی که به هواداران داده می‌شود، ما خیلی عقب هستیم و باید ورزشگاه‌های قدیمی را به‌روزرسانی کنیم. وی با اشاره به وضعیت نامناسب ورزشگا‌ها در سایر استان‌ها گفت: متأسفانه خیلی از ورزشگاه‌ها برای میزبانی آماده نیستند. فصل گذشته ورزشگاه‌های شهید وطنی شرایط برگزاری را نداشت و حافظیه شیراز هم به سختی آماده شد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: امسال ورزشگاه سیروس قایقران انزلی را بازدید کردیم که مشکلات خودش را دارد و تصمیم گرفته شد تا زمانی که تجهیزات آماده نشود در این ورزشگاه بازی برگزار نخواهد شد.
او با اشاره به بازدید از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر افزود: حرکت‌های رو به جلویی انجام شده و امیدوارم مابقی کار‌ها هم انجام شود.
وی ادامه داد: به نظرم روز‌هایی سختی تا این استادیوم به بازی‌ها برسند در پیش داریم.
مهدی با اشاره به فرسودگی بسیاری از ورزشگاه‌های کشور گفت: ورزشگاه‌های دیگری مثل تختی آبادان قدیمی است و در مسجدسلیمان هم مشکل اقامتی داریم و همه تیم‌ها به این موضوع اعتراض دارند. برای ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز نیز ما تذکرات لازم را بابت فرسودگی سکو‌ها دادیم که به‌عنوان سنگ در اختیار هواداران قرار می‌گیرد و شرایط خوبی ندارد.

وی افزود: در روز‌های آینده با سفر به کرمان از ورزشگاه‌های این شهر بازدید خواهم کرد هر چند بعید می‌دانم ورزشگاه شهدای مس حداقل به نیم‌فصل برسد، ولی ورزشگاه امام علی (ع) را باشگاه مس تعهد داده است که بازسازی کند.
سهیل مهدی ادامه داد: امیدواریم به سمت توسعه زیرساخت‌ها برویم. هر چقدر زیرساخت‌ها بهتر باشد مسابقات ما بهتر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور مدرس‌ای اف سی در کارگاه آموزشی افسران امنیتی لیگ برتر گفت: یکی از الزامات برگزاری مسابقات افسران امنیتی هستند. این افسران جایگاه ویژه‌ای دارند و این کارگاه سوم ما در این زمینه است.
وی افزود: امیدوارم این کارگاه کمک کند تا خیلی سریع‌تر در چارچوب استاندارد‌های آسیا قرار بگیریم.

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر درباره زمان برگزاری هم‌اندیشی برای تعیین زمان شروع مسابقات لیگ برتر گفت: در نظر داشتیم این هفته نشست هم‌اندیشی را برگزار کنیم، ولی هنوز قرارداد همه مربیان امضا نشده است و سعی می‌کنیم از ۱۶ تیم حداقل سرمربی ۱۲ تیم مشخص شوند تا بتوانیم نظر همه تیم‌ها را داشته باشیم.
مهدی در پاسخ یه این سوال که در صورت درخواست اسکوچیچ برای تعطیلی لیگ برتر مانند برخی از لیگ‌های آسیایی گفت: خط قرمز برگزاری لیگ، تیم ملی است و ما وظیفه داریم برنامه‌ریزی‌مان را براساس تقویم مسابقات هماهنگ کنیم. کار سخت و فشرده‌ای داریم، ولی در نهایت در خدمت تیم ملی خواهیم بود.

وی درباره اینکه صالحی امیری اعلام کرده بود برای فیفا‌دی پیش رو با مجارستان برای برگزاری بازی دوستانه در حال مکاتبه هستند گفت: هرگونه ابلاغ و اعلامی از سوی مدیران فدراسیون داشته باشیم، طبق آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر درباره تکلیف سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری درباره معرفی چهار سهمیه در اختیار کمیته صدور مجوز حرفه‌ای است. البته این موضوع حتماً با مشورت رئیس فدراسیون، هیئت رئیسه فدراسیون و هیئت رئیسه سازمان لیگ صورت خواهد گرفت.
مهدی درباره تاریخ برگزاری سوپرجام گفت: ۲۰ مرداد تاریخ شروع لیگ است که بعد از ایام تاسوعا و عاشوراست. سعی می‌کنیم بعد از این ایام لیگ را با سوپرجام شروع کنیم تا تداخلی به وجود نیاید. پیشبینی ما برای برگزاری سوپرجام ۲۰ یا ۲۱ مرداد ماه است و در تلاشیم لیگ جدید را با سوپرجام برگزار کنیم، مگر اینکه شرایط مهیا نشود و مجبور شویم سوپرجام را به زمانی دیگر موکول کنیم.

وی افزود: همه تلاش ما این است که نیم‌فصل لیگ برتر مصادف با ایام جام جهانی باشد.