چهار شنبه 23 شهریور برگزاری راند سوم مسابقات اتومبیلرانی سرعت در پیست آزادی  
   
  سومین مرحله مسابقات اتومبیلرانی سرعت (ریس) یکم مهر ماه در پیست مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی و به نقل از فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی، علی غفوری آشتیانی مسئول کمیته ریس در گفتگو در خصوص این مسابقه گفت: سومین مرحله مسابقات قهرمانی سال ۱۴۰۱ به‌نام شصتمین سالگرد رسمی مسابقات ریس در ایران، با یاد و خاطره تمامی عزیزانی که طی این سالها در این رشته زحمت کشیده و فعالیت کرده اند برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته ریس گفت: در این مسابقه جمعی از پیشکسوتان دعوت خواهند شد تا ضمن حضور و تماشای رقابت از نزدیک، کاپها و جوایز قهرمانان را اهدا کنند. امسال قصد برگزاری دو راند دیگر از مسابقات ریس را هم داریم که مجموعا به پنج راند خواهیم رسید که مراحل بعدی در آذر و بهمن ماه امسال برگزار می گردد.

وی در خصوص برگزاری کلاس اورآل (آزاد) گفت: در راند سوم، کلاس آزاد با هیجان بیشتر و پر قدرت تر برگزار و تعداد بیشتری از ماشینها و رانندگان حضور خواهند داشت و به جهت تعدد کلاس ها، کلاس های مقدماتی در روز چهارشنبه و سایر کلاس ها در روز جمعه برگزار خواهند شد.

غفوری آشتیانی گفت: ثبت نام شرکت در مسابقات از روز سه شنبه و از طریق سایت فدراسیون آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.
همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی در ابتدای فصل پاییز و مساعد شدن هوا برای حضور تماشاگران به احتمال زیاد این مسابقه پخش زنده نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: تمامی قسمت های پیست، جایگاه ها، محوطه ها و مکان های خارج از محدوده پیست برای تیم برگزاری و ورزشکاران نام گذاری شده و خط کشی مسیر های ورودی و خروجی، گریدها و ... به روز رسانی شده و شرایط برای حضور شایسته تر ورزشکاران مطابق با قوانین و استانداردهای بین المللی ایجاد شده است.

غفوری آشتیانی مسئول کمیته اتومبیلرانی سرعت گفت: در پایان جای دارد از رئیس فدراسیون بابت پیگیری نصب سیستم روشنایی پیست که کار بزرگی برای پیست آزادی بود تشکر کنم و امیدوارم یکم مهر ماه شاهد یک مسابقه و رقابت خوب و پر هیجان بوده و روز لذت بخشی برای تماشاگران عزیز رقم بخورد.

پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی در مساحتی بالغ بر 32000 متر مربع و در ابعاد 80×400 متر ، در ضلع جنوب غربی مجموعه (پارکینگ شماره یک) واقع شده است . ظرفیت جایگاه تماشاچیان این پیست 10000 نفر می باشد و دارای امکاناتی چون : فروشگاه ، کاف شاپ ، بهداری و سرویس های بهداشتی است . در این پیست مسابقات رسمی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری برگزار می شود .

همچنین در راستای هر چه بهتر برگزاری این مسابقات با تاکید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مجموعه ورزشی آزادی ضمن همراهی و همکاری همیشگی با فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی اقداماتی مانند ورود و خروج ورزشکاران به مجموعه و حفاظت و حراست مسابقات را بر عهده دارد.