قوانین و مقررات ورود به استادیوم
پنج شنبه, 09 فروردین, 1403
THURSDAY, March 28, 2024
دو شنبه 30 خرداد
با حضور رییس قوه قضاییه و وزیر ورزش و جوانان؛
با حضور رییس قوه قضاییه و وزیر ورزش و جوانان؛
مرکز داوری، میانجی گری، صلح و ورزش در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی افتتاح شد

مراسم افتتاحیه مرکز داوری، میانجی گری، صلح و ورزش با حضور رییس قوه قضاییه و وزیر ورزش و جوانان در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی، عصر امروز دوشنبه 30 خردادماه، مراسم افتتاحیه مرکز داوری، میانجیگری، صلح و ورزش با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، معاونین و مدیران کل ستادی، روسای فدراسیون های ورزشی، جمعی از مسئولان قوه قضاییه به میزبانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ورزش نه‌تنها در سلامت روح و جان انسان موثر است بلکه باعث ایجاد نشاط اجتماعی نیز می‌شود، گفت: با هزینه‌کرد در راستای توسعه و بسط ورزش همگانی و عمومی می‌توان از بسیاری از هزینه‌ها در‌ عرصه‌های دیگر به ویژه بخش‌های درمان و‌ پزشکی پیشگیری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به نقش ورزش قهرمانی در تزریق امید و اعتماد به نفس در مردم به ویژه جوانان افزود: ورزشکاری که در رشته‌های گوناگون کسب مدال و قهرمانی می‌کند، امید و نشاط و اعتماد به نفس را به جامعه تزریق می‌کند؛ از سویی دیگر وقتی یکی از ورزشکاران جانباز یا معلول ما موفق به افتخارآفرینی در عرصه‌های بین‌المللی ورزش می‌شود این پیام را به دیگر انسان‌ها منتقل می‌کند که نباید تسلیم ضعف‌ها و حوادث ناگوار‌ زندگی‌ شوند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به ایجاد نهاد داوری و صلح و سازش در میان ورزشکاران تصریح کرد: علاوه بر اینکه ورزشکاران و قهرمانان می‌توانند به امر توسعه صلح و سازش در میان خود و هم‌صنفان‌شان یاری رسانند این قابلیت را دارند تا از ظرفیت‌های بالای اجتماعی خود در امر‌ به صلح و سازش کشاندن پرونده‌های غیرورزشی نیز بهره بگیرند و به عنوان منادیان صلح و سازش در جامعه شناخته شوند.

وزیر ورزش و جوانان در سخنرانی خود نیز در این مراسم گفت: یکی از عرصه هایی که هر روز و هر لحظه با واژگان عدل، داد، قضاوت و داوری سر و کار دارد، ورزش است. «مرکز داوری، میانجی گری، صلح و سازش در ورزش جمهوری اسلامی ایران» در کنار جامعه ی بزرگ ورزش کشور خواهد بود تا به دور از هر مشاجره، مجادله و دعوی حقوقی و قضایی، بتواند به سمت تعالی، پیشرفت و موفقیت گام بردارد.

وی در ادامه اظهار داشت: این مرکز نیز با صیانت از شأن فردی و اجتماعیِ جامعه ی ورزشِ کشور و به منظور تسریع و تسهیل در رسیدگی به اختلافات، با تکیه بر مفاهیم والای فرهنگی و اجتماعی همچون صلح، سازش، میانجی گری و داوری، در کنار دیگر ارکان دستگاه قضا، به ایجاد تفاهم در بین جامعه ی هدف می پردازند. در حوزه های مختلف ورزش اگر روحِ داوری و عدالت محوری حاکم نباشد، ورزش کردن، ورزشکار بودن، رقابت های ورزشی، استعدادیابی و ... از بین خواهد رفت و فراموش خواهد شد.

دکتر سجادی تصریح کرد: هر قدمی که به نیکی در عرصه ی ورزش برداشته می شود، موجب ایجاد انگیزه و امید برای ورزشکاران عزیزمان، اعتلای نام میهن و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان خواهد شد. ضرورت حل و فصل اختلافات ورزشکاران همراه با حفظ شأن و منزلت اجتماعی آنها، سرعت و دقت بالای کارشناسی و هزینه پایین رسیدگی، کاهش هزینه‌های ریالی و ارزی، کاهش خروج احتمالی اطلاعات از نظام حقوقی ورزش کشور از اهداف این مرکز است.

در پایان این مراسم از ستارگان اخلاق مدار ورزش چون وحید هاشمیان، محمد انصاری، جابر صادق‌زاده و هادی ساروی در حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس قوه قضائیه تقدیر شد.

گفتنی است ضرورت حل و فصل اختلافات ورزشکاران همراه با حفظ شأن و منزلت اجتماعی آنها، سرعت و دقت بالای کارشناسی و هزینه پایین رسیدگی، کاهش هزینه‌های ریالی و ارزی، کاهش خروج احتمالی اطلاعات از نظام حقوقی ورزش کشور از اهداف این مرکز است.


تهران - کیلومتر 5 آزاد راه تهران کرج
مجموعه ورزشی آزادی
کد پستی: 1484813111
021 - 4473 90 22
©2018 Azadi Sport Complex, All Right Reserved