پنج شنبه 09 مرداد بازدید معاون وزیر ورزش و جوانان از روند توسعه پیست آزادی  
   
  معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که فدراسیون ها باید بتوانند زمینه توسعه رشته خود را برای عموم مردم هم فراهم کنند، افزود: این برنامه نیز با مشارکت عمومی مردم و با هدف آموزش و اصلاح رانندگی مردم و آشنایی با اتومبیلرانی است که کمتر اتفاق افتاده و کار ارزشمندی است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی و به نقل از فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، دکتر احمدی معاون فرهنگی و همگانی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز با حضور در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی تهران از نزدیک شاهد رانندگی عمومی مردم در پیست که به ابتکار و همت فدراسیون موتورسورای و اتومبیلرانی چند هفته ای است برگزار می شود بود.

در این مراسم که با حضور مسئولان فدراسیون و کادر اجرایی و با حضور علاقه مندان با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن بازدید از پروژه توسعه پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت:

این که فدراسیون علاوه بر برنامه‌های حوزه قهرمانی، برنامه های عمومی و همگانی را در دستور کار قرار داده است بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این که فدراسیون ها باید بتوانند زمینه توسعه رشته خود را برای عموم مردم هم فراهم کنند، افزود:
باز کردن دربهای پیست بروی مردم یک کار ملی و جلب مشارکت عمومی است و
این برنامه نیز با مشارکت عمومی مردم و با هدف آموزش و اصلاح رانندگی مردم و آشنایی با اتومبیلرانی است که کمتر اتفاق افتاده و کار ارزشمندی است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: این اقدام که درب پیست ها با رعایت شرایط ایمنی و حضور مربیان و کادر فدراسیون باز است حرکت ارزشمندی است که باید در همه استانهای کشور انجام شود.

او اظهار داشت: ظرفیت مردمی بالاترین ظرفیتی است که فدراسیون ها از جهت اقبال عمومی به رشته های ورزشی و مشارکت آنها در برنامه های مختلف خود دارند.

احمدی در خصوص کمک های اعتباری وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ها نیز گفت: توزیع اعتبار فدراسیون ها بر اساس الگویی است که با مشارکت خود فدراسیون‌ها و بخش های مدیریتی آنها تنظیم می شود.

وی با بیان این که اعتبار دولتی ورزش محدود است، افزود: مجموع اعتباراتی که وزارت ورزش و جوانان امکان اختصاص به فدراسیون ها دارد بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان نیست و با توجه به تعداد فدراسیون ها رقم قابل توجهی نیست که همین اعتبار محدود هم بر اساس توافقی که با بخش‌های مختلف وزارت مانند ورزش بانوان، ورزش قهرمانی و همگانی و توسعه زیرساخت ها صورت می گیرد، توزیع می‌شود، لذا رایزنی فدراسیون ها و برنامه های آنها می تواند در رشد اعتبارات شان موثر باشد.

احمدی گفت: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی می‌تواند به اتکای برنامه‌هایش برای خود تامین اعتبار کند و کمکی در حد ضرورت از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دریافت کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که خیلی از فدراسیون‌های ما این ظرفیت را دارند که خود کفا شوند، افزود: این ظرفیت در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی هم وجود دارد و می‌ شود با برنامه‌ای دقیق و استفاده از بخش خصوصی راحت به خودکفایی رسید.​