قوانین و مقررات ورود به استادیوم
سه شنبه, 28 فروردین, 1403
TUESDAY, April 16, 2024
دو شنبه 29 مهر
مهندس رحمتی در مصاحبه با رادیو ورزش :
مهندس رحمتی در مصاحبه با رادیو ورزش :
توسعه پروژه های ورزشی بر اساس آمایش سرزمینی خواهد بود/ فن آوری گیت های ورزشگاه آزادی کاملا بومی است

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور ظهر امروز دوشنبه ۲۹ مهرماه با حضور در استودیوی رادیو ورزش، به گفتگو با ویژه برنامه هفته تربیت بدنی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه، اهم مصاحبه زنده رادیویی مصاحبه مهندس هادی رحمتی بدین شرح می باشد :

- با تاکید دکتر سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان و دستور مهندس کریمی مدیرعامل محترم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، اولین اقدام ما در این شرکت، احداث و توسعه پروژه های ورزشی بر اساس آمایش سرزمینی از جمله اقلیم، اقبال مردمی و مدال آوری ورزشکاران می باشد. با توجه به محدودیت منابع، اولویت ما جهت تکمیل پروژه ها بر این اساس خواهد بود. ظرفیتها را در جاهایی که ضرورت کمتری دارند، به خاطر اتلاف منابع پایین می آوریم.

- قبلا استادیوم ۱۵ هزارنفری در استانی ساخته شده بود که اصلا تیم ورزشی نداشت! الان ارزش اقتصادی این استادیوم چیزی در حدود صد میلیارد تومان است که معادل یک سوم کل بودجه سالیانه شرکت توسعه می باشد! نگهداری این پروژه ها برای برخی ادارت کل استان ها هم سخت شده است.

- ما پروژه هایی که با درصد پیشرفت فیزیکی بالا هستند در اولویت تکمیل قرار داده ایم و بر اساس پیشرفت فیزیکی بالا که مورد استفاده باشند، آنها را تکمیل خواهیم کرد.

- در برخی شهرستان های استان تهران مثل ورامین، رباط کریم و ملارد برای اینکه منابع را درست استفاده کرده باشیم و اتلافی صورت نگیرد، پروزه ها را از ۵ هزارنفر به یک هزار نفر تقلیل دادیم ولی چمن، پیست دوومیدانی خاک آجر، دکل های روشنایی، دو رختکن و سرویس بهداشتی آن را در عرض ۳ ماه تکمیل کرده و تحویل مردم دادیم. یعنی کاهش ظرفیت های تماشاگر شهرهایی که تیم لیگ برتری و دسته اولی ندارند ولی مردم نیاز به استفاده دارند. این اقدام در جهت بسط و گسترش فضاهای ورزشی، ارتقای سلامت جامعه و پاسخگویی به مطالبه مردم با سیاستی که دکتر سلطانی فر و مهندس کریمی اتخاذ کردند، اتفاق افتاد.

- پیش از این پیست های دوچرخه سواری در اهواز، تبریز، مشهد و کرمان افتتاح کرده ایم و پیست رشت را نیز امسال به اتمام می رسانیم. تمامی پیست های دوچرخه سواری کشور که ما احداث می کنیم دارای ساختمان اداری و ترک بتنی می باشند به جز پیست ساری که چوبی است. پیست های بتنی قابلیت تمرین و مسابقات داخلی و آسیایی دارند، ولی پیست های با ترک چوبی برای مسابقات بین المللی استفاده می شوند. پیست ساری پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد دارد که در مرحله پوشش سقف می باشد.

- با دستوری که دکتر سلطانی فر به شرکت توسعه داد ظرف ۶ ماه گذشته، عملیات بلیت فروشی الکترونیکی و گیت های ورودی تماشاگران آغاز شد. نمونه های خارجی با چندین برابر قیمت داخلی به ما پیشنهاد شد ولی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه های وزیر محترم ورزش، مهندس کریمی تاکید نمود باید فن آوری داخلی باشد. به همین منظور یک تیم مستقل از شرکت توسعه در نظر گرفته شد و این سیستم با فن آوری بومی و داخلی با حداقل قیمت در نرم افزار و سخت افزار، بعد از چندین سال در استادیوم آزادی راه اندازی شد. قطعا کم و کاستی داشته ولی الان سعی و خطاها انجام شده است. شرکت توسعه آماده است این سیستم را در اختیار ادارت کل استان ها قرار دارد.

- استادیوم های بزرگ ما که توسط شرکت توسعه احداث شده اند اگر در لیگ برتر مسابقه داشته باشند باید چمن طبیعی استفاده شود. ولی در بعضی استان ها که مشکل تامین آب و نگهداری چمن دارند و مسابقات لیگ برتر و دسته اول در آنها انجام نمی شود، میشود از چمن مصنوعی استفاده کرد.


تهران - کیلومتر 5 آزاد راه تهران کرج
مجموعه ورزشی آزادی
کد پستی: 1484813111
021 - 4473 90 22
©2018 Azadi Sport Complex, All Right Reserved