قوانین و مقررات ورود به استادیوم
جمعه, 10 فروردین, 1403
FRIDAY, March 29, 2024
چهار شنبه 04 مهر
دکتر سلطانی فر: سرانه فضای ورزشی به ازای هر نفر بیش از یک متر مربع است
دکتر سلطانی فر: سرانه فضای ورزشی به ازای هر نفر بیش از یک متر مربع است
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی برای کشورهای در حال توسعه یک متر مربع به ازای هر نفر است این میزان را در کشور به میزان بیش از یک مترمربع عنوان کرد.

به گزارش خانه ملت ؛ دکتر مسعود سلطانی‌فر در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 3 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال حبیب‌الله دهمرده از وی درباره برنامه وزارت ورزش و جوانان جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی گفت: در دنیا شاخصی با عنوان سرانه ورزش نداریم و برنامه کشورها متفاوت است چنانچه برای کشورهای توسعه یافته میزان 1.5 تا 2 مترمربع سرانه ورزشی و برای کشورهای در حال توسعه یک متر سرانه فضای ورزشی در نظر گرفته شده است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به محدودیت‌های مختلف اعتباری برای تکمیل پروژه‌های ورزشی عنوان کرد: حدود 9 هزار فضای ورزشی روباز وجود دارد و 490 پروژه نیز توسط شهرداری‌ها ایجاد شده است که در حال حاضر سرانه فضای ورزشی کشور به ازای هر نفر را افزایش داده است.

وی افزود: حدود 3 هزار مکان ورزشی توسط آموزش و پرورش برای 14 میلیون دانش آموز در نظر گرفته شده و کارگران نیز از فضای ورزشی مربوط به خود بهره‌مند هستند، همچنین شهرداری‌های کشور و دانشگاه‌ها نیز اقدام به ساخت مجموعه‌های ورزشی کرده‌اند ضمن اینکه دو هزار فضای ورزشی از سوی بسیج نیروهای مسلح برای شهرها و روستاها احداث شده است.

سلطانی‌فر در ادامه با بیان اینکه سرانه ورزشی مکان‌های متعلق به وزارت ورزش 78 سانتیمتر مربع برای هر نفر است که با احتساب سایر فضاهای دستگاه‌ها قطعاً به بیش از یک مترمربع افزایش یافته، عنوان کرد: با این حال فضای ورزشی به صورت عادلانه توزیع نشده و استان‌های ایلام، کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از امکانات کمتری برخوردارند که تصمیم داریم در این زمینه توازن و تعادل را برقرار کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را تا سال 92، 5 هزار و 355 مکان عنوان کرد و افزود: امیدواریم در سال 97 با استفاده از منابع مختلف 490 پروژه به بهره‌برداری برسد که برای تکمیل این پروژه‌ها با قیمت سال 96 به 11 هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از پروژه های نیمه تمام استانی و بخشی ملی است، اظهار داشت: تلاش داریم از تمام ظرفیت‌ها در قانون برنامه بودجه استفاده کنیم که بر این اساس با استفاده از ماده 27 و 6 برنامه 80 پروژه را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کردیم و با استفاده از ظرفیت خیرین 305 پروژه را نیز به اتمام رساندیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: همچنین با کمک نمایندگان با استفاده از ماده180 قانون برنامه توانستیم به بخش ورزش کمک کنیم و با استفاده از ماده 94 قانون برنامه ششم که 0.27 درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش اختصاص داده، بهره ببریم.

دکتر سلطانی فر تأکید کرد: تلاش ما بر این بودیم بتوانیم به استان‌های مرحوم از جمله سیستان، کردستان، ایلام و خراسان جنوبی و مناطق مرزی کمک کنیم، اعتقاد داریم در استان‌های برخوردار روستاهای مرحوم و مرزی وجود دارد که لازم است از جهت توزیع عدالت، پروژه‌ها و امکانات به این مناطق اختصاص پیدا کند.

وی گفت: رویکرد اصلی ما این بود که تا حدود زیادی این توازن را به وجود آوریم و بسیار خوشحال هستم که استفاده از استعدادهای موجود در مناطق محروم و مرزی را توسعه دهیم، باور داریم امروز در بین جوانان و نوجوانان مناطق مرزی و محروم در رشته‌های مختلف استعدادهای قابل توجهی داریم که باید زمینه بروز خلاقیت آنها را فراهم کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان داشت: در سیستان و بلوچستان در رشته کبدی و دو میدانی پایگاه‌های کشف استعداد وجود دارد تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

دکتر سلطانی فر با اشاره به اهمیت ورزش بانوان بیان داشت: نمایندگان زن را شاهد می‌گیرم که در 22 ماه گذشته تلاش ویژه‌ای داشتیم تا در زمینه حضور فعال بانوان در عرصه ورزش قهرمانی و ایجاد فضای ورزشی مناسب برای آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین تلاش داریم اعزام بانوان برای ورزش‌های قهرمانی پررنگ شود، در مسابقات جاکارتا با زمینه‌سازی موفق شدیم یک سوم مدال‌ها را بانوان بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: باید فکری کنیم که منابع به صورت عادلانه توزیع شود و ضریب بهره‌وری را بالا ببریم. شما نمایندگان نیز کمک و تلاش کردید تا در برنامه ششم توسعه 27 درصد از مالیات ارزش افزوده به توسعه ورزش اختصاص یابد که کمک قابل توجهی بود.

عضو کابینه دولت دوازدهم تأکید کرد: برای تکمیل و توسعه پروژه‌های نیمه تمام 11 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که هر چه منابع بیشتر تخصیص یابد سرعت تکمیل پروژه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوال نماینده زابل گفت: در رشته کبدی برنامه بلندمدت داریم که این موضوع در استان سیستان و بلوچستان و شهرهای دیگر دنبال می‌شود.


تهران - کیلومتر 5 آزاد راه تهران کرج
مجموعه ورزشی آزادی
کد پستی: 1484813111
021 - 4473 90 22
©2018 Azadi Sport Complex, All Right Reserved